Varför smycken?

Jag hade egentligen tänkt att lägga upp lite nytt här idag. Men jag han inte bli klar med mina smycken innan mörkret kom. Blir bäst bilder när det är ljust ute så dom komemr upp imorgon istället. Så jag tänkte berätta lite hur det kom sig att jag började göra smycken.

Jag har alltid gillat att pyssla vad det än är så tycker jag det är jätte kul. Och för en sådär 2 år sen fick jag för mig att jag skulle göra tenntrådsarmband. Min mamma och min syster gjorde det för jätte jätte länge sen så jag ville prova. Var ju ändå arbetslös så det fanns inte så mycket att göra. Gjorde några stycken och sålde några också. Det var ganska tidskrävande att göra dom då det tog ett bra tag. Lägger in en bild så ni ska se vad tenntrådsarmband är.

 

Till slut tröttnade jag på att göra dom då det var så mycket arbete och fingrarna tog stryk av det hårda materialet man ska sy i. Under denna perioden köpte jag lite smyckes satser från Panduro och min mamma köpte även lite smyckes böcker. Det var i en av dom böckerna jag hittade silvertråds hjärtan.


Jag satt en sommar dag och bläddrade i smyckesböckerna och såg smycken av silvertråd. Bland annat ett hjärta. Och då fick jag ett sug att testa göra en. Det stod inte hur man skulle göra men då jag som sagt gillar att pyssla kom jag på det snabbt. Ändrade på utseendet då jag inte gillade hur dom såg ut. Sen började jag göra fler och fler. Det var då min blogg kom upp. Gjorde några hjärtan och la ut för att sälja. Är ju inte så lätt att synas av alla bloggar som finns. Så jag kom på att jag kunde göra ett ställ och hänga mina smycken i min mammas butik. Då sålde jag några smycken och började sedan göra mer än bara halsband. Så det blev lite örhängen och armband. Men sen i år kom jag till ett stopp. Över sommarn fick jag två jobb och hann inte göra några smycken och jag tyckte det var tråkigt då jag inte sålde så mycket så jag gav upp.


Men det var nog tur i oturen för jag fick massa ideér när hösten började närma sig. Ville börja stansa och det visade sig vara riktigt kul. Så det var så jag började göra mina smycken jag gör idag. Varje dag kommer det ny inspiration och grejer jag vill göra. Har även kommit på mig själv att jag gärna gör ett extra smycke av dom flesta sorterna för jag tyckte det blev så snyggt att jag ville ha det själv. Hoppas ni gillar det jag gör och om ni är intresserade av något så kan ni läsa hur ni ska gå till väga HÄR. Undrar ni över något hör av er till mig. [email protected]



Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0